Zdarzyło Ci się kiedyś czekać na lot lub pociąg, który się opóźnia przez warunki pogodowe? Najczęściej podczas złej pogody podróż się opóźnia, a pilot lub kierowca musi korygować tor podróży przez złą pogodę. Tak jest również w naszym życiu. Podróże przez plany ćwiczeniowe i dietetyczne czasami nie przebiegają w linii prostej, lecz pamiętajcie brak wyniku to też wynik, który sugeruje, że trzeba skorygować współrzędne naszej drogi do celu.

Jak weryfikować postępy i dbać o nie?

Proces kształtowania swojej sylwetki jest podobny do startu i lotu samolotu. Niektórzy będą potrzebowali sporo czasu, żeby wystartować. Niestety większość z tych osób zamiast cierpliwie czekać, aż minie burza, rezygnują z celu przed osiągnięciem wystarczającej prędkośledzenie postępówści. Inni zaś startują bez problemu, ale po napotkaniu przeszkody rezygnują i lądują. Wszyscy wyżej opisani popełniają jeden, kardynalny błąd, który polega na interpretacji własnych błędów jako ostateczne niepowodzenie. Co by się stało jakby każdy pilot samolotu po wystąpieniu turbulencji rezygnował z lotu? Większość samolotów nie dotarła by na miejsce docelowe. Kluczem do sukcesu jest zmiana sposobu myślenia. Jeżeli po tygodniu pracy nad sobą zmierzysz poziom tkanki tłuszczowej lub obwody swojego ciała i nie zauważasz różnicy, nie jest to klęską, lecz konkretnym rezultatem. Dopóki pamiętasz o wyznaczonym celu i dzień w dzień pracujesz nad jego realizacją wszystko może się udać. Jeżeli uzyskane wyniki nie są dla Ciebie dobre, są jednak cenne, ponieważ mówią o tym, że strategia, którą się kierujesz nie działa. Trzeba po prostu zmienić metodę.

Śledzenie postępów - 7 kroków do sukcesu!

Oto siedmiostopniowy system, który zawodzi tylko wtedy kiedy przestajesz go stosować:

  1. Ustal swój wymarzony cel i przemyśl dokładnie jak do niego dotrzesz. Świadomość tego czego chcesz osiągnąć do pierwszy krok do sukcesu. Jednak to nie wszystko, musisz dokładnie wiedzieć, co chcesz osiągnąć , w jakim czasie i jak się będziesz zachowywać jak już to zdobędziesz.
  2. Określenie punktu startowego. Nie wystarczy Ci informacja, gdzie chcesz lecieć, ale też gdzie się znajdujesz w danej chwili. Spisz sobie swoje wymiary początkowe (ciężar ciała, procent poszczególnych składników).
  3. Ułóż plan działania. Najbardziej efektywnym planem jest ten, który stosowany został przez osoby którym się udało zrealizować cel. Nie wymyślaj w kółko nowych technik, przemodeluj istniejącą i skuteczną formułę. Pamiętaj o mądrym wyborze osoby, którą chcesz naśladować
  4. Konsekwentnie realizuj plan. Możesz posiadać wielkie aspiracje i najlepszy na świecie plan, ale jeżeli nie zaczniesz działać, niczego nie uzyskasz.
  5. Pogłębiaj wrażliwość sensoryczną, dzięki której sprawdzisz czy Twoja aktywność jest skuteczna. Jeżeli działa - nie przestawaj. Zdolność sensoryczna to zauważanie nawet najdrobniejszych zmian w ciele. Gdy masz plan i go realizujesz rozwijaj ten rodzaj przenikliwości.
  6. Jeżeli dane rozwiązanie nie działa, wypróbuj inne. Kiedy zorientujesz się, że przestałeś zauważać postęp, zmień podejście. Nie zniechęcaj się. Przegrasz wtedy, kiedy przestaniesz walczyć.

Trzymamy za was kciuki i pamiętajcie, że jesteśmy do waszej dyspozycji :)

Strefa Zdrowia.