Artykuły eksperckie

Kurczak, ryż i brokuły - znowu? czyli kilka słów o monotonni w diecie

Kurczak, ryż i brokuły - znowu? czyli kilka słów o monotonni w diecie

Nietrudno zauważyć, że w ciągu ostatnich lat bycie ,,fit'' stało się modne. Wpływ odżywiania na zdrowie, wygląd jak i samopoczucie sprawia, że coraz większa ilość osób zaczyna zwracać uwagę na jakość spożywanego pokarmu. Niestety bardzo często zdarza się tak, że osoby podążające w stronę zdrowego stylu życia znacznie ograniczają się do wąskiej grupy produktów. Monotonia z samego aktu jedzenia może doprowadzić zarówno do braku uczucia satysfakcji i przyjemności z aktu spożywania pokarmu, niedoborów żywieniowych jak i nadmiernej ekspozycji organizmu na działanie szkodliwych związków. Różnorodność to bez wątpienia podstawowa zasada każdej zdrowej diety.
Czytaj dalej
Tłuszcze - czym się różnią? Który z nich jest najlepszy? Poznaj rodzaje tłuszczów

Tłuszcze - czym się różnią? Który z nich jest najlepszy? Poznaj rodzaje tłuszczów

Kwasy tłuszczowe, przez wielu demonizowane, wyśmiewane. Ogromne koncerny straszą nimi społeczeństwo, produkując żywność, która zawiera ich znikome ilości. Czy jest to odpowiednie podejście do tego makroskładnika? Kolejne pytanie, które się w tym momencie nasuwa, jest następujące - dlaczego matka natura nas nimi w ogóle obdarzyła? Dlaczego wytworzyła różne rodzaje tłuszczów? Jaka jest ich rola i co najważniejsze, których należy się wystrzegać, a które są zbawienne dla naszego organizmu?
Czytaj dalej
Owoce na redukcji - jeść czy nie?

Owoce na redukcji - jeść czy nie?

Owoce uznawane są za wartościowy składnik w każdej zdrowej diecie, bowiem w obiegowej dietetyce w dalszym ciągu krąży paradygmat który głosi, iż spożywanie owoców w trakcie redukcji tkanki tłuszczowej może stanowić potencjalne zagrożenie dla estetyki sylwetki, a także ogólnie pojętej kondycji metabolicznej w ustroju. Teoria na ten temat jest mocno przejaksrawiona jak i również nie ma wsparcia w literaturze naukowej. Włączenie owoców do codziennego menu może przynieść szereg korzyści gdy celem jest redukcja tkanki tłuszczowej. Kompletna ich eliminacja nie jest uzasadniona.
Czytaj dalej
Obalamy mity - czyli cała prawda o metabolizmie

Obalamy mity - czyli cała prawda o metabolizmie

Częstotliwość wypróżnień przez wiele osób mylnie kojarzone jest z tempem przemiany materii. Mówi się, że im częstsze wizyty w toalecie tym szybszy metabolizm. Oczywiście tego typu stwierdzenia nie mają nic wspólnego z prawdą. Okazuje się, że przemiana materii ma się nijak do częstych wizyt w toalecie. Rozpowszechnianie takich informacji wynika przede wszystkim z niewiedzy na temat ludzkiej fizjologii. W związku z tym w niniejszym artykule chciałbym wyjaśnić pewne nieporozumienia związane z metabolizmem.
Czytaj dalej
Przyjmowanie antyoksydantów około treningowo - czy ma sens?

Przyjmowanie antyoksydantów około treningowo - czy ma sens?

Upowszechniło się przekonanie które mówi, iż duże dawki antyoksydantów około treningowo mogą być korzystne dla rozwoju ogólnie pojętej formy sportowej. Czy faktycznie przyjmowanie wysokich dawek antyutleniaczy w porze około wysiłkowej jest dobrym pomysłem? W niniejszym wpisie chciałbym oprzeć się na dość ciekawych danych naukowych i wyjaśnić pewne wątpliwości związane z tym zagadnieniem.
Czytaj dalej
Suplementy na lepszy sen

Suplementy na lepszy sen

Problemy ze snem to w dzisiejszych czasach dość częsta przypadłość. Jak wiadomo, sen jest niezbędnym elementem naszej egzystencji. Odpowiednia jego dawka zapewnia nam potrzebną do prawidłowego funkcjonowania regenerację. ,,Stresy'' obecnych czasów związanych z ciągłym pędem życia, pośpiechem oraz rozwojem cywilizacyjnym utrudniają nam dobry sen. Niedosypianie wyraźnie odbija się na naszym zdrowiu jak i ogólnie pojętej formie sportowej. Problemy ze snem mogą mieć szerokie podłożę, niemniej jednak w niniejszym artykule przedstawię kilka suplementów które mogą wspomóc jakość snu.
Czytaj dalej
PROBIOTYKI - Co powinniśmy o nich wiedzieć?

PROBIOTYKI - Co powinniśmy o nich wiedzieć?

W ostatnich czasach coraz więcej pisze się i mówi o kondycji zdrowotnej naszych jelit. Ostatnie lata przyniosły nam szereg nowych odkryć dotyczących wpływu mikroflory jelitowej człowieka na nasze zdrowie i choroby. Bakterie żyjące w naszych jelitach mogą potencjalnie rzutować na stan i funkcjonowanie innych układów i narządów.  Okazuje się, że probiotyki w postaci suplementu wspierają rozwój prawidłowej mikrobioty, a w stanach jej zaburzenia,  pomagają zredukować liczbę mikroorganizmów patogennych oraz przywrócić równowagę między szczepami.
Czytaj dalej
Kwas alfa liponowy

Kwas alfa liponowy

Kwas alfa liponowy, w skrócie ALA to znany związek od lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Kwas alfa liponowy jest substancją witamino-podobną, naturalnie występującą w komórkach roślinnych, zwierzęcych oraz ludzkich. Aktualnie uznawany jest za jeden z najbardziej skutecznych antyoksydantów.  W niniejszym artykule przedstawię cenne właściwości kwasu alfa liponowego - zapraszam do lektury.
Czytaj dalej
Niezbędny Koenzym Q10

Niezbędny Koenzym Q10

Koenzym Q10 jest niezbędnym składnikiem potrzebnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Substancja ta nazywana jest popularnie eliksirem młodości, gdyż ma zbawienny wpływ na zdrowie naszej skóry oraz wszystkich komórek. Niestety produkcja koenzymu Q10 maleje wraz z wiekiem, stąd potrzeba suplementacji. Poznaj jego właściwości zdrowotne.
Czytaj dalej
Kilka słów o "boosterach" mózgu

Kilka słów o "boosterach" mózgu

Od jakiegoś czasu tzw. boostery mózgu (smart drugs) cieszą się wyjątkową dużą popularnością. Nootropiki polecane są zarówno sportowcom, osobom starszym, osobom pracującym umysłowo, uczniom czy studentom. Tego typu środki mają na celu zwiększać nasz potencjał „mózgowy”. W poniższym artykule przedstawimy dziś najlepsze, naturalne substancje nootropowe które mogą poprawić funkcje kognitywne.
Czytaj dalej
Pod lupą: witaminy D3 i K2

Pod lupą: witaminy D3 i K2

Witamina D pełni szereg istotnych funkcji w ustroju, wytwarzana jest przez nasz organizm na drodze syntezy skórnej, pod wpływem promieniowania słonecznego UV, stąd też w sezonie jesienno-zimowym jesteśmy narażeni na jej niedobór. Witaminę D można dostarczyć organizmowi również wraz z pokarmem bowiem pokrycie zapotrzebowania na ten związek poprzez dietę to nie lada wyzwanie. W tym artykule dowiesz się jak duży wpływ na prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu ma witamina D3, a także poznasz prozdrowotne działanie witaminy K2.
Czytaj dalej
Kurkumina z piperyną - co mają ze sobą wspólnego?

Kurkumina z piperyną - co mają ze sobą wspólnego?

Jeszcze do niedawna kurkuma była tylko jedną z wielu przypraw. Dziś już wiemy, że jest jedną z najsilniejszych substancji o działaniu przeciwzapalnym. Co zrobić, żeby suplementacja kurkumą była skuteczna a sama substancja lepiej przyswajalna?
Czytaj dalej

Biuro obsługi klienta

Potrzebujesz fachowej porady lub informacji na temat Twojego zamówienia?